כתבות
מבוגר? מפחיד לצאת מהבית
ט"ז אדר ב ה'תשפ"ד 26/03/2024
מערכת ′פיתה′
ב-20 במרץ 2024, בשעות הצהריים, נהרגה הולכת רגל בשנות ה-70 לחייה בתאונת דרכים באזור התעשייה ברחובות. הולכת הרגל הוותיקה נפצעה קשה מפגיעת כלי רכב ומתה זמן קצר לאחר מכן בבית החולים קפלן.
על פי עמותת אור ירוק, 22 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, כאשר 12 מהם הם אזרחים וותיקים מעל גיל 65 – 55% מכלל הולכי הרגל ההרוגים – אחד מכל שנים. שנת 2024 איננה חריגה ומהווה המשך ישיר לשנת 2023 אשר במהלכה נהרגו 76 הולכי רגל בתאונות דרכים, 37 מהם היו אזרחים וותיקים (65+) -49%, אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים.
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני הלמ"ס ומהם עולה כי 31 מבין 37 האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל בשנת 2023, נהרגו בתחום העירוני (84% מכלל ההרוגים).
569 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והיישובים בשנת 2023. העיר בה נפגעו הכי הרבה אזרחים ותיקים כהולכי רגל היא תל אביב-יפו - 54 אזרחים ותיקים, ארבעה נפגעים וותיקים יותר מאשר בירושלים שנמצאת במקום השני ובה נפגעו 50 הולכי רגל ותיקים. בחיפה, השלישית ברשימה הלא מחמיאה, נפגעו 39 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל, בפתח תקווה, הרביעית נפגעו 37 הולכי רגל ותיקים בשנת 2023. נתניה, סוגרת את חמשת הערים המסוכנות לאזרחים וותיקים, נפגעו 28 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל.
בפתח תקווה נפגעו 376 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 11 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 37 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם 11 נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נכשלה בהגנה על האזרחים הוותיקים שלה. משימה פשוטה כמו ללכת ברגל הופכת למשימה מסוכנת עבור ההורים של כולנו. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים למקד פעילות בקרב אוכלוסיית הוותיקים כדי להוביל לירידה משמעותית בהיפגעות שלהן בתאונות דרכים. מראשי ערים נדרשת רגשיות ורצון לשמור על האזרחים הוותיקים. יש לחייב רשויות וערים למתן ולרסן את מהירות הנסיעה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד פעולות פשוטות וזולות יכולות לעשות את ההבדל ולמנוע פגיעה משמעותית".
אור ירוק: פועלים להעלאת המודעות לסכנות שבכביש בקרב אזרחים ותיקים
אזרחים וותיקים הם אוכלוסייה פגיעה בעיקר כאשר הם הולכים ברגל. מחקרים מוכיחים כי היכולת של אדם מבוגר להתאושש מפגיעה בתאונת דרכים היא נמוכה בהשוואה לקבוצות גיל אחרות. בנוסף, גם משך זמן השיקום גדול משמעותית. במקרים רבים לפגיעה גם נלוות ירידה ביכולת הפיזית ובהשפעה נפשית קשה, תופעות הידועות גם במקרה של "תאונות בית". בגיל השלישי הגוף מזדקן וחלה ירידה בתפקוד הגופני והחושי. כחלק מתהליך זה, שהוא הדרגתי אך בלתי נמנע. כפי שעולה מהנתונים, אוכלוסיית הוותיקים נמצאת בסיכון מוגבר להיפגע בעיקר כהולכי רגל.
לכן, עמותת אור ירוק מקיימת עשרות מפגשי הדרכה ופעילויות בכל שנה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים. הדרכות אור ירוק לגיל הזהב מותאמות לקהלי היעד- נהגים, הולכי הרגל ואף לרוכבי הדו גלגליים. ההדרכות והפעילויות עוסקות בנושאים הרלוונטיים לוותיקים תוך התאמה למאפייני הקבוצה המודרכת. ההדרכות עוסקות בנושאים מרכזיים כמו עייפות, שימוש בתרופות והשפעתן על יכולת הנהיגה, נסיעה באוטובוס, הליכה על המדרכה, חצייה בטוחה של הכביש ועוד. תהליך הזקנה מביא עימו גם ירידה ביכולת הראיה והשמיעה כמו גם פגיעה ביכולת המוטורית. אי לכך גם ההדרכות עוסקות בהבנת המציאות והפתרונות הנדרשים לשם הגברת הבטחון והמודעות לבטיחות בדרכים.
צילום: אור ירוק
על פי דו"ח שהופק בעמותת אור ירוק המבקש לצמצם את היפגעותם של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של מוסדות המאכלסים אזרחים ותיקים. באמצעים פשוטים וזולים כמו הנמכת המדרכה לפני מעברי חצייה, הנחת פסי האטה, שימוש בתמרור גדול ובולט והתאמת תזמוני הרמזורים להולכי רגל במעברי החצייה כך שיתאימו לחצייה איטית יותר ניתן לצמצם את הסכנה של אזרחים ותיקים להיפגע כאשר הם הולכים ברגל.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
על פי עמותת אור ירוק, 22 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, כאשר 12 מהם הם אזרחים וותיקים מעל גיל 65 – 55% מכלל הולכי הרגל ההרוגים – אחד מכל שנים. שנת 2024 איננה חריגה ומהווה המשך ישיר לשנת 2023 אשר במהלכה נהרגו 76 הולכי רגל בתאונות דרכים, 37 מהם היו אזרחים וותיקים (65+) -49%, אחד מכל שני הולכי רגל הרוגים.
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני הלמ"ס ומהם עולה כי 31 מבין 37 האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל בשנת 2023, נהרגו בתחום העירוני (84% מכלל ההרוגים).
569 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והיישובים בשנת 2023. העיר בה נפגעו הכי הרבה אזרחים ותיקים כהולכי רגל היא תל אביב-יפו - 54 אזרחים ותיקים, ארבעה נפגעים וותיקים יותר מאשר בירושלים שנמצאת במקום השני ובה נפגעו 50 הולכי רגל ותיקים. בחיפה, השלישית ברשימה הלא מחמיאה, נפגעו 39 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל, בפתח תקווה, הרביעית נפגעו 37 הולכי רגל ותיקים בשנת 2023. נתניה, סוגרת את חמשת הערים המסוכנות לאזרחים וותיקים, נפגעו 28 אזרחים ותיקים כאשר הלכו ברגל.
בפתח תקווה נפגעו 376 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל בתאונות דרכים בעשור החולף (2023-2014), מתוכם 11 נהרגו. בשנת 2023 נפגעו בעיר 37 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם 11 נפצעו קשה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נכשלה בהגנה על האזרחים הוותיקים שלה. משימה פשוטה כמו ללכת ברגל הופכת למשימה מסוכנת עבור ההורים של כולנו. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים למקד פעילות בקרב אוכלוסיית הוותיקים כדי להוביל לירידה משמעותית בהיפגעות שלהן בתאונות דרכים. מראשי ערים נדרשת רגשיות ורצון לשמור על האזרחים הוותיקים. יש לחייב רשויות וערים למתן ולרסן את מהירות הנסיעה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד פעולות פשוטות וזולות יכולות לעשות את ההבדל ולמנוע פגיעה משמעותית".
אור ירוק: פועלים להעלאת המודעות לסכנות שבכביש בקרב אזרחים ותיקים
אזרחים וותיקים הם אוכלוסייה פגיעה בעיקר כאשר הם הולכים ברגל. מחקרים מוכיחים כי היכולת של אדם מבוגר להתאושש מפגיעה בתאונת דרכים היא נמוכה בהשוואה לקבוצות גיל אחרות. בנוסף, גם משך זמן השיקום גדול משמעותית. במקרים רבים לפגיעה גם נלוות ירידה ביכולת הפיזית ובהשפעה נפשית קשה, תופעות הידועות גם במקרה של "תאונות בית". בגיל השלישי הגוף מזדקן וחלה ירידה בתפקוד הגופני והחושי. כחלק מתהליך זה, שהוא הדרגתי אך בלתי נמנע. כפי שעולה מהנתונים, אוכלוסיית הוותיקים נמצאת בסיכון מוגבר להיפגע בעיקר כהולכי רגל.
לכן, עמותת אור ירוק מקיימת עשרות מפגשי הדרכה ופעילויות בכל שנה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים. הדרכות אור ירוק לגיל הזהב מותאמות לקהלי היעד- נהגים, הולכי הרגל ואף לרוכבי הדו גלגליים. ההדרכות והפעילויות עוסקות בנושאים הרלוונטיים לוותיקים תוך התאמה למאפייני הקבוצה המודרכת. ההדרכות עוסקות בנושאים מרכזיים כמו עייפות, שימוש בתרופות והשפעתן על יכולת הנהיגה, נסיעה באוטובוס, הליכה על המדרכה, חצייה בטוחה של הכביש ועוד. תהליך הזקנה מביא עימו גם ירידה ביכולת הראיה והשמיעה כמו גם פגיעה ביכולת המוטורית. אי לכך גם ההדרכות עוסקות בהבנת המציאות והפתרונות הנדרשים לשם הגברת הבטחון והמודעות לבטיחות בדרכים.
צילום: אור ירוק
על פי דו"ח שהופק בעמותת אור ירוק המבקש לצמצם את היפגעותם של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של מוסדות המאכלסים אזרחים ותיקים. באמצעים פשוטים וזולים כמו הנמכת המדרכה לפני מעברי חצייה, הנחת פסי האטה, שימוש בתמרור גדול ובולט והתאמת תזמוני הרמזורים להולכי רגל במעברי החצייה כך שיתאימו לחצייה איטית יותר ניתן לצמצם את הסכנה של אזרחים ותיקים להיפגע כאשר הם הולכים ברגל.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
כתבות
בכמה עלתה השכירות בפ"ת?
16/12/2024
דעות
אפוא הראש של ראש הממשלה?
11/12/2024
כתבות
יותר מ-2.1 מיליארד שקל- תקציב העירייה השוטף לשנת 2025
10/12/2024
חינוך
הישג אקדמי-מדעי לתלמיד אמית בר אילן פתח תקווה
02/12/2024
מקומי
טקס פתיחת בית הכנסת משכן שלום במבנה חדש שהוקם ע"י העירייה
02/12/2024
מקומי
שבת חודש אירגון לתנועת ′אריאל′
30/11/2024
מקומי
אחרי 300 ימי מילואים- למסעדת ′וינו′ שבבעלותו. לא נפרגן?
26/11/2024
מקומי
פקחי העירייה צורפו למאבק ברעש האופנועים
14/11/2024
כתבות
הצעירים מתנדבים
08/11/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023