כתבות
מי צריך לוגו חדש לעירייה וכמה זה יעלה לנו?
כ"ז אלול ה'תשפ"ג 13/09/2023
מערכת ′פיתה′
עיריית פ"ת היא עירייה עשירה, לכל הדעות, בזכות אזורי התעשייה הגדולים שבתחומה. אבל, ויש אבל, לטעמנו, אין זה אומר שחייבים לזרוק ככה סתם כסף ציבורי.
ולמה דבריי מכוונים?
מדוברות העירייה נמסר השבוע כי בכוונת העירייה ל'רענן' את הלוגו של העירייה. הם אף מנו שורה של נימוקים והסברים. הנה הם במלואם:
"פתח תקווה אם המושבות הפכה בשנים האחרונות למטרופולין מרכזי ומוביל והיא כיום עיר בעלת חיי תרבות עשירים, מערכת חינוך מובילה, מערכת תחבורה מתקדמת ואזורי מסחר, תעשייה והייטק מהגדולים בארץ. עם תנופת הפיתוח ושינוי פניה של העיר נדרש היה לרענן את לוגו העירייה תוך שמירה על האלמנטים הוותיקים של סמל העיר.
את סמל העירייה הוותיק ליוו במשך שנים רבות שלושה עיגולים בצבעי :חום, כתום וירוק שסימלו את האדמה, התפוזים והצמיחה שחיזקו את מוטיב המושבה. בלוגו החדש נעשה שימוש בשם "פתח תקווה" תוך שימוש באלמנטים גיאומטריים בעלי זוויות מרובעות, המשקפים את העירוניות המתקדמת, בעוד הצבעוניות הירוקה והידידותית בה נעשה שימוש משקפת את החשיבה הירוקה והמורשת החקלאית של המושבה ההיסטורית. השילוב בין האלמנטים לצבע הירוק, יצר קלילות ואווירה חדשנית.
ערכים של עירוניות מתקדמת, חשיבה ירוקה, מטרופולין, חדשנות וקידמה הינחו את הצוות המקצועי בבחירת הפונטים, הצבעוניות והאלמנטים הגרפים המרכיבים את הלוגו החדש.
בסמוך ללוגו הנושא את שם העיר בעברית ובאנגלית נשאר סמל העיר הוותיק ולצידו ישולב סלוגן: ממושבה למטרופולין, קונספט המציג עיר אקטיבית וצומחת המותחת קו ישיר בין מושבה פורצת דרך המתפתחת לעיר גדולה, וממשיכה בצמיחה למטרופולין גדול ומרכזי."
ראש העיר רמי גרינברג הסביר: "התפתחות העיר המואצת והתחושה שיש צורך לחזק את תחושת הלכידות של תושבי העיר כמו גם להיות אבן שואבת לתושבים מחוץ לעיר, הביאה לרצון לרענן את לוגו העירייה ולהוסיף את הסלוגן המבטא היטב את תחושותינו כי פתח תקווה עשתה כברת דרך עצומה ב-145 שנותיה והפכה ממושבה חקלאית קטנה לעיר גדולה, מטרופולין משמעותי המהווה בית לכ- 285 אלף תושבים ותושבות המוצאים פה בית חם ועוטף המספק להם מענה בכלל תחומי החיים. אני מודה לכל העושים במלאכה ולצוות הדוברות שהוביל את המהלך לאחר תהליך חשיבה מעמיק".
עיצוב הלוגו החדש נעשה ע"י המשרד ASWEDesign.
צילום: דוברות העירייה
ואנחנו 'רק' שאלנו בדוברות העירייה- מה תהיה העלות של הסיפור הזה. חכינו 48 שעות וטרם נענינו. כשיחזרו- נעדכנכם. כך או כך, כל שינוי לוגו גורר בעקבותיו הוצאות נכבדות על הדפסת ניירות חדשים, מעטפות, שלטים וכדומה. לא בטוח שזו העת לכך.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ולמה דבריי מכוונים?
מדוברות העירייה נמסר השבוע כי בכוונת העירייה ל'רענן' את הלוגו של העירייה. הם אף מנו שורה של נימוקים והסברים. הנה הם במלואם:
"פתח תקווה אם המושבות הפכה בשנים האחרונות למטרופולין מרכזי ומוביל והיא כיום עיר בעלת חיי תרבות עשירים, מערכת חינוך מובילה, מערכת תחבורה מתקדמת ואזורי מסחר, תעשייה והייטק מהגדולים בארץ. עם תנופת הפיתוח ושינוי פניה של העיר נדרש היה לרענן את לוגו העירייה תוך שמירה על האלמנטים הוותיקים של סמל העיר.
את סמל העירייה הוותיק ליוו במשך שנים רבות שלושה עיגולים בצבעי :חום, כתום וירוק שסימלו את האדמה, התפוזים והצמיחה שחיזקו את מוטיב המושבה. בלוגו החדש נעשה שימוש בשם "פתח תקווה" תוך שימוש באלמנטים גיאומטריים בעלי זוויות מרובעות, המשקפים את העירוניות המתקדמת, בעוד הצבעוניות הירוקה והידידותית בה נעשה שימוש משקפת את החשיבה הירוקה והמורשת החקלאית של המושבה ההיסטורית. השילוב בין האלמנטים לצבע הירוק, יצר קלילות ואווירה חדשנית.
ערכים של עירוניות מתקדמת, חשיבה ירוקה, מטרופולין, חדשנות וקידמה הינחו את הצוות המקצועי בבחירת הפונטים, הצבעוניות והאלמנטים הגרפים המרכיבים את הלוגו החדש.
בסמוך ללוגו הנושא את שם העיר בעברית ובאנגלית נשאר סמל העיר הוותיק ולצידו ישולב סלוגן: ממושבה למטרופולין, קונספט המציג עיר אקטיבית וצומחת המותחת קו ישיר בין מושבה פורצת דרך המתפתחת לעיר גדולה, וממשיכה בצמיחה למטרופולין גדול ומרכזי."
ראש העיר רמי גרינברג הסביר: "התפתחות העיר המואצת והתחושה שיש צורך לחזק את תחושת הלכידות של תושבי העיר כמו גם להיות אבן שואבת לתושבים מחוץ לעיר, הביאה לרצון לרענן את לוגו העירייה ולהוסיף את הסלוגן המבטא היטב את תחושותינו כי פתח תקווה עשתה כברת דרך עצומה ב-145 שנותיה והפכה ממושבה חקלאית קטנה לעיר גדולה, מטרופולין משמעותי המהווה בית לכ- 285 אלף תושבים ותושבות המוצאים פה בית חם ועוטף המספק להם מענה בכלל תחומי החיים. אני מודה לכל העושים במלאכה ולצוות הדוברות שהוביל את המהלך לאחר תהליך חשיבה מעמיק".
עיצוב הלוגו החדש נעשה ע"י המשרד ASWEDesign.
צילום: דוברות העירייה
ואנחנו 'רק' שאלנו בדוברות העירייה- מה תהיה העלות של הסיפור הזה. חכינו 48 שעות וטרם נענינו. כשיחזרו- נעדכנכם. כך או כך, כל שינוי לוגו גורר בעקבותיו הוצאות נכבדות על הדפסת ניירות חדשים, מעטפות, שלטים וכדומה. לא בטוח שזו העת לכך.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
מקומי
טקס פתיחת בית הכנסת משכן שלום במבנה חדש שהוקם ע"י העירייה
02/12/2024
מקומי
שבת חודש אירגון לתנועת ′אריאל′
30/11/2024
דעות
"שלומי כשלום המדינה"
28/11/2024
מקומי
אחרי 300 ימי מילואים- למסעדת ′וינו′ שבבעלותו. לא נפרגן?
26/11/2024
כתבות
′סיירת הזהב′ מדריכה קשישים איך לא ליפול ל′עוקץ′
24/11/2024
מקומי
פקחי העירייה צורפו למאבק ברעש האופנועים
14/11/2024
כתבות
הצעירים מתנדבים
08/11/2024
כתבות
הסכם ידידות בין פתח תקווה לוולואה הצרפתית
05/11/2024
מקומי
מאות בהלוויית סמ״ר איתי פאריזאט הי"ד
03/11/2024
חינוך
"אל תהיו אדישים, קחו אחריות"
02/10/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023