- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
פ"ת כובשת את הביאנלה לחינוך
כ"ב אייר ה'תשפ"ב 23/05/2022
מערכת ′פיתה′
הביאנלה לחינוך המתקיימת ב 31.5-2.6.22 בבנייני האומה בירושלים היא יריד לחדשנות חינוכית ונחשבת לאחד מכנסי החינוך הבינלאומיים המובילים. מספר פרויקטים מהעיר יציגו בכנס:
הבית לחדשנות -
באופן יוצא דופן התבקשה עיריית פתח תקוה להציג בכנס החינוך הבינלאומי את הבית לחדשנות שיוקם במגדלי בסר ומביא עימו בשורה חדשה של יזמות, חדשנות ופיתוח ושילוב ייחודי בין עולמות החינוך, התעשייה, החדשנות והטכנולוגיה. מדובר באקוסיסטם חדשני ועירוני המאפשר הזדמנות שווה לכל המגזרים ומצייד את הבאים בידע ובמיומנויות הנדרשות בעולם העתיד.
את הבית מקדמת רחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות אשר ב-31.5 תציג את הבית במתחם "חדשנות טכנולוגית", יחד עם צוות החדשנות המונה נציגים מתחומים שונים המהווים פסיפס מרתק של אנשים, נשים, התמחויות ותחומי עניין.
קמפוס צמרות -
האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך בחר להציג את "קמפוס צמרות" בכנס החינוך הבינלאומי, בדיוק בזמן סיור משלחת ה OECD. היוזמה מבוססת על מודל המגדלור ומייצגת שיתוף פעולה של הרשות המקומית עם האקדמיה לשכבות ז'- ט' בחינוך העל יסודי.
התוכנית הינה יוזמה חינוכית פורצת דרך, המבוססת על תפיסת האקו-סיסטם העירוני, בדגש על למידה אקדמית, רב תחומית, המאגדת שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה.
התוכנית "קמפוס צמרות" הינה פרי שיתוף פעולה של מנהלות/ ים ובהובלת האגף לחינוך על יסודי בניהולה של ד"ר ירדנה חדד, בשיתוף עם גורמי המקצוע מאגף המחוננים והמצטיינים ואגף מו"פ במשרד החינוך, לקידום המצוינות כערך משמעותי.
התכנית כוללת למידה התנסותית, חווייתית, יזמית ויצירתית, תוך הרחבת הידע וכישורי התלמידים לטיפוח המצוינות האישית. מטרת התכנית היא ליצור מערך עירוני ייחודי לטיפוח המצוינות בחטיבות הביניים באמצעות קהילות מצוינות ברמה העירונית והגלובלית.
במסגרת התוכנית, נעשה שימוש בפדגוגיות מגוונות לטיפוח תלמידות ותלמידים בעלי יכולות גבוהות, תוך קידום מצוינות אישית, סקרנות, חשיבה יצירתית וביקורתית וגיבוש יוזמה משלב הרעיון, דרך תכנון העבודה ועד לביצוע היוזמה.
בשלב זה, התוכנית כוללת 5 ״צמרות״, המהוות מוקדי למידה, התנסות ופעולה ברחבי העיר ובמוסדותיה, בנושאים הבאים: מדע, בריאות ורפואה, יזמות וכלכלה, מנהיגות ודיפלומטיה, מנהל ומדיניות ציבורית, סין- שפה ותרבות (בשיתוף האוניברסיטה הסינית UIBE שהוקמה בפ"ת).
ב- 1.6 מנהלת האגף לחינוך על יסודי, ד"ר ירדנה חדד תרצה בכנס אודות הפרויקט.
אלפא סקול –
האגף לחינוך יסודי יציג את אלפא סקול מיזם פורץ דרך שייחודו העיקרי הינו שותפות רחבה, החל משלב זיהוי הצורך וכמובן בשלב הביצוע.
מדובר על רשת למידה עירונית היברדית, שיתופית בין כיתות ובתי ספר ,המקדמת שוויון הזדמנויות לכל תלמידי העיר, ומבוססת על תכני העשרה ותגבור. ההוראה נעשית ע"י מורים "טאלנטים" מומחים בתחומם שמלמדים בקו עם צוותי בתי הספר הוראה המשלבות דיגיטאליות ופרונטאליות.
מיזם זה נוצר הודות לחשיבה משותפת של אגף החינוך היסודי, מנהלות בתי הספר היסודיים, האגף לשירות פסיכולוגי, הפיקוח הכולל, בית ספר לשגרירים צעירים, יועצי חדשנות, צוות ממייקרוסופט -BETAספר ומרכז פסג"ה בפתח תקוה.
ב-1.6. מנהלת אגף חינוך יסודי, טלי טולדנו, תרצה בכנס אודות המיזם ותציג יחד עם נציגות מנהלים ומנהלות מהעיר, את תפיסת החינוך היסודי בפתח תקוה - "החינוך ע"פ אלפא" המתייחסת לאפיונים, לאתגרים ולהזדמנויות של "דור האלפא".
עוד יציגו בתי הספר היסודיים בעיר פאול קור ובר לב וחטיבת ממ"ד שלום.
לוח המטרה המכ/קוון - פאול קור:
בית חינוך פאול קור בניהולה של אסנת סחייק, מציג בביאנלה ביום רביעי 1.6.2022 את לוח המטרה המכ/קוון המאפשר למידה פרסונאלית ממוקדת צרכים.
הלוח מכוון לכל תלמיד ותלמידה ומקוןן, אונליין. הוא מועבר ישירות לסלולרי של התלמידות והתלמידים ומכיל בתוכו משימות בהלימה למיומנויות הנדרשות במאה ה-21. הלוח מסייע בפיתוח לומד עצמאי האחראי על למידתו ומאפשר לקיים הקנייה בקבוצות קטנות ומאפשר חוויית למידה אחרת, רלוונטית ומעניינת.
בכנס יציגו המנהלת אסנת סחייק, הסגנית ורד ארביב, המורות יאנה מילצ'ן, לירון וינטרוב ותלמידים/ות מביה"ס.
הקול זה הכל – בר לב:
תלמידי ותלמידות בר לב בניהולה של דולי מוטולה, חקרו נושאים במדעי המוח, הלמידה והשילוב ביניהם באמצעות מחקר כמותי ואיכותני שנעשה בתוך הכיתות בבית הספר בכל השכבות.
תוצאות המחקר מאפשרות סיכום נתונים והתבוננות על צורכי התלמידים וסגנונות הלמידה המותאמים להם, שילוב תהליכי חקר של אומנויות צביעת משטחים שונות, האזנה למוסיקה, ניתוח ציורים והשפעת הצבעים על הרגשות ועוד.
את המיזם יציגו המנהלת דולי מוטולה, נטע מימון - סגנית מנהלת ומובילת היוזמה וליאת מילר- מובילת היוזמה בתחום האומנותי, יחד עם תלמידות ותלמידים.
.jpg)
קפה אלפא. צילום: דוברות העירייה
פעילים ב"שלום" - חטיבת ממ"ד שלום (חינוך מיוחד):
תלמידי ותלמידות חטיבת ממ"ד שלום בניהולה של שלומית הגלילי וייל, יעודדו הגברת פעילות גופנית בביה"ס ובזמן הפנוי, וזאת מתוך הבנה כי תלמידי החינוך המיוחד ממעטים בפעילות גופנית וזאת עקב שלל סיבות (הגעה לביה"ס בהסעות, מרחק גיאוגרפי בין חברים, הורים שעסוקים ופחות פנויים לליווי הורים ועוד).
יוזמת ביה"ס היא בניית מסלולים יוזמת ביה"ס: בניית מסלולים בצבעים שונים בתוך ביה"ס שמטרתם לאפשר לתלמידים פעילויות מגוונות המותאמות לפי צרכיהם ולפי היכולות שלהם (מסלול לקשיים מוטוריים, מנטליים וגם מסלול מונגש). המיזם מאפשר פעילות ביחיד, בזוגות ובקבוצות.
את המיזם יציגו מנהלת ביה"ס שלומית הגלילי וייל, והמורות דסי טסלר, לימור מחום, אנה סהר.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
הבית לחדשנות -
באופן יוצא דופן התבקשה עיריית פתח תקוה להציג בכנס החינוך הבינלאומי את הבית לחדשנות שיוקם במגדלי בסר ומביא עימו בשורה חדשה של יזמות, חדשנות ופיתוח ושילוב ייחודי בין עולמות החינוך, התעשייה, החדשנות והטכנולוגיה. מדובר באקוסיסטם חדשני ועירוני המאפשר הזדמנות שווה לכל המגזרים ומצייד את הבאים בידע ובמיומנויות הנדרשות בעולם העתיד.
את הבית מקדמת רחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות אשר ב-31.5 תציג את הבית במתחם "חדשנות טכנולוגית", יחד עם צוות החדשנות המונה נציגים מתחומים שונים המהווים פסיפס מרתק של אנשים, נשים, התמחויות ותחומי עניין.
קמפוס צמרות -
האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך בחר להציג את "קמפוס צמרות" בכנס החינוך הבינלאומי, בדיוק בזמן סיור משלחת ה OECD. היוזמה מבוססת על מודל המגדלור ומייצגת שיתוף פעולה של הרשות המקומית עם האקדמיה לשכבות ז'- ט' בחינוך העל יסודי.
התוכנית הינה יוזמה חינוכית פורצת דרך, המבוססת על תפיסת האקו-סיסטם העירוני, בדגש על למידה אקדמית, רב תחומית, המאגדת שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה.
התוכנית "קמפוס צמרות" הינה פרי שיתוף פעולה של מנהלות/ ים ובהובלת האגף לחינוך על יסודי בניהולה של ד"ר ירדנה חדד, בשיתוף עם גורמי המקצוע מאגף המחוננים והמצטיינים ואגף מו"פ במשרד החינוך, לקידום המצוינות כערך משמעותי.
התכנית כוללת למידה התנסותית, חווייתית, יזמית ויצירתית, תוך הרחבת הידע וכישורי התלמידים לטיפוח המצוינות האישית. מטרת התכנית היא ליצור מערך עירוני ייחודי לטיפוח המצוינות בחטיבות הביניים באמצעות קהילות מצוינות ברמה העירונית והגלובלית.
במסגרת התוכנית, נעשה שימוש בפדגוגיות מגוונות לטיפוח תלמידות ותלמידים בעלי יכולות גבוהות, תוך קידום מצוינות אישית, סקרנות, חשיבה יצירתית וביקורתית וגיבוש יוזמה משלב הרעיון, דרך תכנון העבודה ועד לביצוע היוזמה.
בשלב זה, התוכנית כוללת 5 ״צמרות״, המהוות מוקדי למידה, התנסות ופעולה ברחבי העיר ובמוסדותיה, בנושאים הבאים: מדע, בריאות ורפואה, יזמות וכלכלה, מנהיגות ודיפלומטיה, מנהל ומדיניות ציבורית, סין- שפה ותרבות (בשיתוף האוניברסיטה הסינית UIBE שהוקמה בפ"ת).
ב- 1.6 מנהלת האגף לחינוך על יסודי, ד"ר ירדנה חדד תרצה בכנס אודות הפרויקט.
אלפא סקול –
האגף לחינוך יסודי יציג את אלפא סקול מיזם פורץ דרך שייחודו העיקרי הינו שותפות רחבה, החל משלב זיהוי הצורך וכמובן בשלב הביצוע.
מדובר על רשת למידה עירונית היברדית, שיתופית בין כיתות ובתי ספר ,המקדמת שוויון הזדמנויות לכל תלמידי העיר, ומבוססת על תכני העשרה ותגבור. ההוראה נעשית ע"י מורים "טאלנטים" מומחים בתחומם שמלמדים בקו עם צוותי בתי הספר הוראה המשלבות דיגיטאליות ופרונטאליות.
מיזם זה נוצר הודות לחשיבה משותפת של אגף החינוך היסודי, מנהלות בתי הספר היסודיים, האגף לשירות פסיכולוגי, הפיקוח הכולל, בית ספר לשגרירים צעירים, יועצי חדשנות, צוות ממייקרוסופט -BETAספר ומרכז פסג"ה בפתח תקוה.
ב-1.6. מנהלת אגף חינוך יסודי, טלי טולדנו, תרצה בכנס אודות המיזם ותציג יחד עם נציגות מנהלים ומנהלות מהעיר, את תפיסת החינוך היסודי בפתח תקוה - "החינוך ע"פ אלפא" המתייחסת לאפיונים, לאתגרים ולהזדמנויות של "דור האלפא".
עוד יציגו בתי הספר היסודיים בעיר פאול קור ובר לב וחטיבת ממ"ד שלום.
לוח המטרה המכ/קוון - פאול קור:
בית חינוך פאול קור בניהולה של אסנת סחייק, מציג בביאנלה ביום רביעי 1.6.2022 את לוח המטרה המכ/קוון המאפשר למידה פרסונאלית ממוקדת צרכים.
הלוח מכוון לכל תלמיד ותלמידה ומקוןן, אונליין. הוא מועבר ישירות לסלולרי של התלמידות והתלמידים ומכיל בתוכו משימות בהלימה למיומנויות הנדרשות במאה ה-21. הלוח מסייע בפיתוח לומד עצמאי האחראי על למידתו ומאפשר לקיים הקנייה בקבוצות קטנות ומאפשר חוויית למידה אחרת, רלוונטית ומעניינת.
בכנס יציגו המנהלת אסנת סחייק, הסגנית ורד ארביב, המורות יאנה מילצ'ן, לירון וינטרוב ותלמידים/ות מביה"ס.
הקול זה הכל – בר לב:
תלמידי ותלמידות בר לב בניהולה של דולי מוטולה, חקרו נושאים במדעי המוח, הלמידה והשילוב ביניהם באמצעות מחקר כמותי ואיכותני שנעשה בתוך הכיתות בבית הספר בכל השכבות.
תוצאות המחקר מאפשרות סיכום נתונים והתבוננות על צורכי התלמידים וסגנונות הלמידה המותאמים להם, שילוב תהליכי חקר של אומנויות צביעת משטחים שונות, האזנה למוסיקה, ניתוח ציורים והשפעת הצבעים על הרגשות ועוד.
את המיזם יציגו המנהלת דולי מוטולה, נטע מימון - סגנית מנהלת ומובילת היוזמה וליאת מילר- מובילת היוזמה בתחום האומנותי, יחד עם תלמידות ותלמידים.
.jpg)
קפה אלפא. צילום: דוברות העירייה
פעילים ב"שלום" - חטיבת ממ"ד שלום (חינוך מיוחד):
תלמידי ותלמידות חטיבת ממ"ד שלום בניהולה של שלומית הגלילי וייל, יעודדו הגברת פעילות גופנית בביה"ס ובזמן הפנוי, וזאת מתוך הבנה כי תלמידי החינוך המיוחד ממעטים בפעילות גופנית וזאת עקב שלל סיבות (הגעה לביה"ס בהסעות, מרחק גיאוגרפי בין חברים, הורים שעסוקים ופחות פנויים לליווי הורים ועוד).
יוזמת ביה"ס היא בניית מסלולים יוזמת ביה"ס: בניית מסלולים בצבעים שונים בתוך ביה"ס שמטרתם לאפשר לתלמידים פעילויות מגוונות המותאמות לפי צרכיהם ולפי היכולות שלהם (מסלול לקשיים מוטוריים, מנטליים וגם מסלול מונגש). המיזם מאפשר פעילות ביחיד, בזוגות ובקבוצות.
את המיזם יציגו מנהלת ביה"ס שלומית הגלילי וייל, והמורות דסי טסלר, לימור מחום, אנה סהר.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה