- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
כמה נצפו ברכב ללא חגורת בטיחות?
י"ח שבט ה'תשע"ז 14/02/2017
מערכת ′פיתה′
מתנדבי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין ומתנדבי מועדוני אור ירוק ערכו תצפיות בכ- 150 יישובים שונים בכל רחבי הארץ במטרה לאמוד את שיעור חגירת חגורות הבטיחות בארץ.
בין המקומות בהם ערכו המתנדבים תצפיות גם פתח תקוה, במהלכן פקדו המתנדבים מוקדים שונים ביישוב.
תוצאות התצפיות בפתח תקוה:
מספר הרכבים שתוצפתו
מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג)
מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג)
אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו
220
384
76
20%
לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו 32 בני אדם בתאונות דרכים כאשר לא היו חגורים בחגורת בטיחות. עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי בשנת 2015 חלה ירידה במספר הדוחות שניתנו בגין אי חגירת חגורת בטיחות ברכב: על פי הנתונים, בין השנים 2009-2011 רשמה משטרת ישראל בממוצע כרבע מיליון דוחות (251,333) בכל שנה בגין אי שימוש בחגורת בטיחות. לעומת זאת, בין השנים 2012-2014 רשמה משטרת ישראל בממוצע כ-60 אלף דוחות (59,333) בלבד בכל שנה - ירידה של 76%.

במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כסאו וברכב. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40%.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות – אין מספיק אכיפה. חייבים להוסיף עוד 300 ניידות ו- 300 שוטרים לכבישים בכדי להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים שאינם חגורים בחגורת בטיחות. אם תהיה מספיק הרתעה, כל אדם שנוסע ברכב יהיה חגור בחגורת בטיחות וניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בין המקומות בהם ערכו המתנדבים תצפיות גם פתח תקוה, במהלכן פקדו המתנדבים מוקדים שונים ביישוב.
תוצאות התצפיות בפתח תקוה:
מספר הרכבים שתוצפתו | מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג) | מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג) | אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו |
220 | 384 | 76 | 20% |
לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו 32 בני אדם בתאונות דרכים כאשר לא היו חגורים בחגורת בטיחות. עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי בשנת 2015 חלה ירידה במספר הדוחות שניתנו בגין אי חגירת חגורת בטיחות ברכב: על פי הנתונים, בין השנים 2009-2011 רשמה משטרת ישראל בממוצע כרבע מיליון דוחות (251,333) בכל שנה בגין אי שימוש בחגורת בטיחות. לעומת זאת, בין השנים 2012-2014 רשמה משטרת ישראל בממוצע כ-60 אלף דוחות (59,333) בלבד בכל שנה - ירידה של 76%.

במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כסאו וברכב. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40%.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות – אין מספיק אכיפה. חייבים להוסיף עוד 300 ניידות ו- 300 שוטרים לכבישים בכדי להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים שאינם חגורים בחגורת בטיחות. אם תהיה מספיק הרתעה, כל אדם שנוסע ברכב יהיה חגור בחגורת בטיחות וניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה