- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
ישיבת אמי"ת כפר גנים נבחרה כמצטיינת המחוז במשרד החינוך
כ"ו חשון ה'תשע"ה 19/11/2014
מערכת ′פיתה′
ישיבת כפר גנים נבחרה כמוסד חינוכי מצטיין של מחוז תל אביב. הישיבה מועמדת של מחוז תל אביב לפרס החינוך הארצי.
הועדה התרשמה מהעשייה הכוללת מצויינות לימודית פורצת גבולות, פיתוח צוות, למידה משמעותית הבאה לידי ביטוי בחדשנות פדגוגית ובלימוד אחר כגון: לימודי קודש מתוך בחירה, חלוצי הערכה באזרחות, בית מדרש יוצר ועוד. ועדת הפרס התרשמה מאקלים בית ספרי המקדם שיח בין מורים לתלמידים, צוות והורים, מנהיגות תלמידים, חינוך ערכי התנדבותי , פלורליזם חברתי ואחריות חברתית שבאה לידי ביטוי בעיקר בשילוב.

הרב חגי גרוס. ראש הישיבה

ראש העיר איציק ברוורמן:
" ישיבת כפר גנים משכילה לשלב בין לימודי קודש וחינוך לערכים לבין למידה משמעותית וחוויתית. אני גאה על הישגי הישיבה ועל כך שהיא זוכה להערכה רשמית של משרד החינוך".
ישיבת אמי"ת כפר גנים בפ"ת הפכה בשנים האחרונות לדוגמא וסמל של שילוב מרבי של תלמידים בעלי מוגבלויות פיזיות וקוגנטיביות בין תלמידי הישיבה הרגילים.
מודל השילוב הקיים בישיבה- ספינת הדגל של אמי"ת לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים- הועתק לבתי ספר נוספים של רשת אמי"ת, וזיכה את הרשת ואת הישיבה בפרס רודרמן לשנת 2013, פרס המוענק על שילוב מיטבי של תלמידים בעלי מוגבלויות בבתי החינוך של הרשת.
בישיבה, בה לומדים 600 תלמידים ממרכז הארץ, קיימות כיתות ייעודיות לתלמידים בעלי אוטיזם בתפקוד גבוה ונמוך . בנוסף משולבים בישיבה תלמידים בעלי צרכים מיוחדים אחרים ומוגבלויות פיזיות שונות.
התכניות המגוונות של הישיבה מאפשרות לתלמידים בעלי מוגבלויות להשתלב ככל האפשר בין התלמידים הרגילים בפעילויות חברתיות ולימודיות.
חלק מרכזי מהמערך החינוכי בישיבה מוקדש לקליטתם ולשילובם של הילדים "המיוחדים" בין שאר תלמידי הישיבה, תוך שימת דגש רב על חינוך התלמידים והקהילה כולה להבנה וסובלנות. צעדים מרחיקי לכת ננקטו בישיבה בכדי לטשטש את הניכור בין החברה הכללית לבין ילדים מיוחדים אלו- זאת על ידי אימוץ מודל של שילוב, סובלנות ואהבת הרע.
דוגמא טובה להטמעת נושא השילוב בישיבה, הינו הטיול השנתי אליו יצאה שכבה של תלמידי הישיבה בה לומד תלמיד מוגבל לכסא גלגלים. חבריו סירבו לוותר עליו ולהשאירו מאחור, ונשאו אותו אתם לאורך המסלול המאתגר כולו- על גבי ריקשת טיולים מיוחדת.
כאשר זכתה נבחרת הרובוטיקה של ישיבת אמי"ת כפר גנים בתחרות הרובוטיקה הארצית והעפילה לשלב הבינלאומי בארה"ב, היה זה על המודל הייחודי אותו הדגימו בתחרות- לימוד רובוטיקה לתלמידי חינוך מיוחד. במשך שנה שלימה השקיעה נבחרת הרובוטיקה שעות רבות, מלבד ההכנות לתחרות, בכיתות החינוך המיוחד בישיבה, ולימדו רובוטיקה לילדים בעלי תסמונת דאון ואוטיזם.
מחזה רגיל ושגרתי בישיבה- משחק פינג פונג שולחן משותף לנערי איי.אס.די ולתלמידים רגילים, שיחות בין חברים ופרויקטים משותפים.
הרב חגי גרוס זוקף את מודל השילוב הייחודי הפועל בישיבה לרב שי פירון, אשר בשנים בהם עמד בראשה עד כניסתו לתפקיד שר החינוך, יישם ושכלל את השיטה המחברת בין מצוינות בלימוד ובמדע לבין החיבור לחברה ולקהילה והאחריות לזולת.
לדבריו של הרב גרוס, תלמידי הישיבה מגיעים במשך שנות לימודיהם בישיבה לא רק למצוינות אקדמאית וצמיחה רוחנית ואישית אלא הופכים להיות שגרירים של רצון טוב בקהילות שלהם, לשילוב ולסובלנות : "מגיעים אלי סיפורים מרגשים על תלמידים שלנו שמקבלים באהבה פני אחר שונה, כמובן מאליו, גם במקום בו הקהילה חוששת או אפילו מנדה- מבחינתנו- זוהי הצלחה חינוכית שלימה"
הישיבה הפכה למוקד מחקר ופיתוח בנושא שילוב בעלי צרכים מיוחדים ומשמשת כמודל של משרד החינוך לבתי ספר אחרים ברחבי הארץ.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
הועדה התרשמה מהעשייה הכוללת מצויינות לימודית פורצת גבולות, פיתוח צוות, למידה משמעותית הבאה לידי ביטוי בחדשנות פדגוגית ובלימוד אחר כגון: לימודי קודש מתוך בחירה, חלוצי הערכה באזרחות, בית מדרש יוצר ועוד. ועדת הפרס התרשמה מאקלים בית ספרי המקדם שיח בין מורים לתלמידים, צוות והורים, מנהיגות תלמידים, חינוך ערכי התנדבותי , פלורליזם חברתי ואחריות חברתית שבאה לידי ביטוי בעיקר בשילוב.

הרב חגי גרוס. ראש הישיבה
ראש העיר איציק ברוורמן:
" ישיבת כפר גנים משכילה לשלב בין לימודי קודש וחינוך לערכים לבין למידה משמעותית וחוויתית. אני גאה על הישגי הישיבה ועל כך שהיא זוכה להערכה רשמית של משרד החינוך".
ישיבת אמי"ת כפר גנים בפ"ת הפכה בשנים האחרונות לדוגמא וסמל של שילוב מרבי של תלמידים בעלי מוגבלויות פיזיות וקוגנטיביות בין תלמידי הישיבה הרגילים.
מודל השילוב הקיים בישיבה- ספינת הדגל של אמי"ת לשילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים- הועתק לבתי ספר נוספים של רשת אמי"ת, וזיכה את הרשת ואת הישיבה בפרס רודרמן לשנת 2013, פרס המוענק על שילוב מיטבי של תלמידים בעלי מוגבלויות בבתי החינוך של הרשת.
בישיבה, בה לומדים 600 תלמידים ממרכז הארץ, קיימות כיתות ייעודיות לתלמידים בעלי אוטיזם בתפקוד גבוה ונמוך . בנוסף משולבים בישיבה תלמידים בעלי צרכים מיוחדים אחרים ומוגבלויות פיזיות שונות.
התכניות המגוונות של הישיבה מאפשרות לתלמידים בעלי מוגבלויות להשתלב ככל האפשר בין התלמידים הרגילים בפעילויות חברתיות ולימודיות.
חלק מרכזי מהמערך החינוכי בישיבה מוקדש לקליטתם ולשילובם של הילדים "המיוחדים" בין שאר תלמידי הישיבה, תוך שימת דגש רב על חינוך התלמידים והקהילה כולה להבנה וסובלנות. צעדים מרחיקי לכת ננקטו בישיבה בכדי לטשטש את הניכור בין החברה הכללית לבין ילדים מיוחדים אלו- זאת על ידי אימוץ מודל של שילוב, סובלנות ואהבת הרע.
דוגמא טובה להטמעת נושא השילוב בישיבה, הינו הטיול השנתי אליו יצאה שכבה של תלמידי הישיבה בה לומד תלמיד מוגבל לכסא גלגלים. חבריו סירבו לוותר עליו ולהשאירו מאחור, ונשאו אותו אתם לאורך המסלול המאתגר כולו- על גבי ריקשת טיולים מיוחדת.
כאשר זכתה נבחרת הרובוטיקה של ישיבת אמי"ת כפר גנים בתחרות הרובוטיקה הארצית והעפילה לשלב הבינלאומי בארה"ב, היה זה על המודל הייחודי אותו הדגימו בתחרות- לימוד רובוטיקה לתלמידי חינוך מיוחד. במשך שנה שלימה השקיעה נבחרת הרובוטיקה שעות רבות, מלבד ההכנות לתחרות, בכיתות החינוך המיוחד בישיבה, ולימדו רובוטיקה לילדים בעלי תסמונת דאון ואוטיזם.
מחזה רגיל ושגרתי בישיבה- משחק פינג פונג שולחן משותף לנערי איי.אס.די ולתלמידים רגילים, שיחות בין חברים ופרויקטים משותפים.
הרב חגי גרוס זוקף את מודל השילוב הייחודי הפועל בישיבה לרב שי פירון, אשר בשנים בהם עמד בראשה עד כניסתו לתפקיד שר החינוך, יישם ושכלל את השיטה המחברת בין מצוינות בלימוד ובמדע לבין החיבור לחברה ולקהילה והאחריות לזולת.
לדבריו של הרב גרוס, תלמידי הישיבה מגיעים במשך שנות לימודיהם בישיבה לא רק למצוינות אקדמאית וצמיחה רוחנית ואישית אלא הופכים להיות שגרירים של רצון טוב בקהילות שלהם, לשילוב ולסובלנות : "מגיעים אלי סיפורים מרגשים על תלמידים שלנו שמקבלים באהבה פני אחר שונה, כמובן מאליו, גם במקום בו הקהילה חוששת או אפילו מנדה- מבחינתנו- זוהי הצלחה חינוכית שלימה"
הישיבה הפכה למוקד מחקר ופיתוח בנושא שילוב בעלי צרכים מיוחדים ומשמשת כמודל של משרד החינוך לבתי ספר אחרים ברחבי הארץ.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה