כתבות
רכבת קלה בתוך פ"ת? כנראה שלא
ט"ו כסלו ה'תשע"ז 15/12/2016
מערכת ′פיתה′
את הקרון המהודר הזה שבתמונה, זה יהיה 'הרכבת הקלה', לא תזכו לראות הרבה בפתח תקווה. בטח לא בצידה הדרומי, איזור כפר גנים. בעבר, התוכנית של נת"ע, החברה שמקימה את 'הרכבת הקלה' הייתה, שהרכבת תעבור, בין השאר, ברחוב העצמאות. העירייה התנגדה והציעה שבמקום בעצמאות נכון יותר שהרכבת תעבור בכביש מכבית, ממנו יהיו מדרגות להולכי הרגל. אלא, שבנת"ע דחו זאת, ונכון לעכשיו, הקו ה'סגול' של הרכבת הקלה לא ייכנס לפתח-תקווה, אלא יישאר בגבעת-שמואל.
טוב לתושבי פ"ת? רע להם? ימים יגידו. אז מה, לעולם ניתקע בפקקים בכפר-גנים?

שאלנו בעירייה, ולהלן תשובת הדובר, חזי חקאק:
" הקו הסגול במקור אכן תוכנן לעבור ברחוב העצמאות ולאור התנגדות העירייה, כרגע לא מתוכנן לביצוע.
במסגרת תוכנית המתאר אנחנו מגבשים תוואי חלופי של קו רק"ל (רכבת קלה) צפון דרום שיהווה, יחד עם הרק"ל המבוצעת בסיס לרשת תחבורה ציבורית יעילה וטובה.
הקו המוצע יעבור רק בצירים ראשיים כגון רבין/ז'בוטינסקי, ויגיע עד לתחנת הרכבת בקרית אריה.
לציר זה יגיעו צירי משנה של תחבורה ציבורית מסוג נתיבי העדפה וכדומה.
הצעה זו עדיין לא גובשה סופית ולא הוצגה לגורמי המקצוע אולם לפי בדיקתנו היא שוות ערך להצעות הקודמות ללא הפגיעה באיכות החיים של התושבים הסמוכים לציר".
ופירוש רש"י= 'פיתה': אכן בכוונת העירייה שלא להסכים להתקנת תוואי הרכבת ברחוב העצמאות. (הערה שלנו: נת"ע אמנם יכול לכפות, אבל ללא הסכמת העירייה זה יסרבל את העבודות ויעכב את הביצוע, ולא נראה כי שם יעדיפו להיכנס לסרט הזה). הרכבת הקלה תעבור כאמור ברבין וז'בוטינסקי, (מה עם התוכניות שתגיע לאיזור התחנה המרכזית, אורלוב? לא ברור), ומשם באוטובוסים גדולים, כמו המטרונית, ((קו 1 בפ"ת כבר פועל באוטובוסים כפולים כאלה) לרחבי העיר.
.png)

כידוע, הרכבת הקלה אמורה להתחיל לפעול (הקו האדום, בת ים- ת"א- כ"ס) ב-2021. בתוך פ"ת, כנראה שלעולם לא.
וכדי שנקנא קצת בערים השכנות לנו, שם כן תעבור הרכבת הקלה, הנה פרטים שפרסמה השבוע חברת נת"ע, על הקרונות של הרכבת הזו.
הרכבת הקלה תורכב משני קרונועים מחוברים, באורך כולל של 70 מטר, וברוחב של 2.65 מטר. הרכבת מכילה ברווחה כ-450 נוסעים. תהיה נגישות נוחה מאוד לבעלי מוגבלויות. בתוכה ניתן יהיה לגלוש באינטרנט באמצעות וווייל-פייל.
הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. היא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה, כך שאינה מזהמת את הסביבה. נהג הרכבת הקלה ישלוט בנהיגה ובמהירות הנסיעה במפלס הקרקע בלבד, בעוד שמתחת לפני הקרקע מתבצעת הנסיעה באופן אוטומטי, ללא התערבות אנושית, באמצעות טכנולוגית בקרה ושליטה מרחוק..
הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל (אי"ה...) באוקטובר 2021. במקביל מקדמים בנת"ע את תכנון הקו הסגול והקו הירוק במטרה להפעיל אותם בשנת 2024.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
תודה לתושבי כפ"ג שרואים רק את עצמם
עוד נבוא חשבון איתם
אסף
04/09/2018 19:50:39
טוב לתושבי פ"ת? רע להם? ימים יגידו. אז מה, לעולם ניתקע בפקקים בכפר-גנים?

שאלנו בעירייה, ולהלן תשובת הדובר, חזי חקאק:
" הקו הסגול במקור אכן תוכנן לעבור ברחוב העצמאות ולאור התנגדות העירייה, כרגע לא מתוכנן לביצוע.
במסגרת תוכנית המתאר אנחנו מגבשים תוואי חלופי של קו רק"ל (רכבת קלה) צפון דרום שיהווה, יחד עם הרק"ל המבוצעת בסיס לרשת תחבורה ציבורית יעילה וטובה.
הקו המוצע יעבור רק בצירים ראשיים כגון רבין/ז'בוטינסקי, ויגיע עד לתחנת הרכבת בקרית אריה.
לציר זה יגיעו צירי משנה של תחבורה ציבורית מסוג נתיבי העדפה וכדומה.
הצעה זו עדיין לא גובשה סופית ולא הוצגה לגורמי המקצוע אולם לפי בדיקתנו היא שוות ערך להצעות הקודמות ללא הפגיעה באיכות החיים של התושבים הסמוכים לציר".
ופירוש רש"י= 'פיתה': אכן בכוונת העירייה שלא להסכים להתקנת תוואי הרכבת ברחוב העצמאות. (הערה שלנו: נת"ע אמנם יכול לכפות, אבל ללא הסכמת העירייה זה יסרבל את העבודות ויעכב את הביצוע, ולא נראה כי שם יעדיפו להיכנס לסרט הזה). הרכבת הקלה תעבור כאמור ברבין וז'בוטינסקי, (מה עם התוכניות שתגיע לאיזור התחנה המרכזית, אורלוב? לא ברור), ומשם באוטובוסים גדולים, כמו המטרונית, ((קו 1 בפ"ת כבר פועל באוטובוסים כפולים כאלה) לרחבי העיר.
.png)
כידוע, הרכבת הקלה אמורה להתחיל לפעול (הקו האדום, בת ים- ת"א- כ"ס) ב-2021. בתוך פ"ת, כנראה שלעולם לא.
וכדי שנקנא קצת בערים השכנות לנו, שם כן תעבור הרכבת הקלה, הנה פרטים שפרסמה השבוע חברת נת"ע, על הקרונות של הרכבת הזו.
הרכבת הקלה תורכב משני קרונועים מחוברים, באורך כולל של 70 מטר, וברוחב של 2.65 מטר. הרכבת מכילה ברווחה כ-450 נוסעים. תהיה נגישות נוחה מאוד לבעלי מוגבלויות. בתוכה ניתן יהיה לגלוש באינטרנט באמצעות וווייל-פייל.
הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. היא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה, כך שאינה מזהמת את הסביבה. נהג הרכבת הקלה ישלוט בנהיגה ובמהירות הנסיעה במפלס הקרקע בלבד, בעוד שמתחת לפני הקרקע מתבצעת הנסיעה באופן אוטומטי, ללא התערבות אנושית, באמצעות טכנולוגית בקרה ושליטה מרחוק..
הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל (אי"ה...) באוקטובר 2021. במקביל מקדמים בנת"ע את תכנון הקו הסגול והקו הירוק במטרה להפעיל אותם בשנת 2024.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
תודה לתושבי כפ"ג שרואים רק את עצמם
עוד נבוא חשבון איתם
אסף
04/09/2018 19:50:39